Menu główne
Żywienie
English Website
Fascynacje
Ścieżki kariery zawodowej absolwentów
Gastronomik wczoraj i dziś
Wyszukiwarka
Reklama
"Kreatywni uczniowie - kreatywnymi nauczycielami" Drukuj Email
Wpisany przez Administrator
Piątek, 25 Wrzesień 2015 22:19

W związku z realizacją projektu "Kreatywni uczniowie - kreatywnymi nauczycielami", w ramach otrzymanego grantu, dn. 23-09-2015  grupa 27 najlepszych uczniów C.K.P.  wyjechała do Białowieży.

Celem wyjazdu było poznanie organizacji gastronomii hotelowej oraz udział w warsztatach kulinarnych na temat sporządzania potraw z dziczyzny.

Wycieczkę rozpoczęliśmy tradycyjnie od zwiedzania Muzeum Przyrodniczego. Jednak nasze pytania  do przewodnika nie były już tak bardzo tradycyjne. Interesowało nas między innymi to, skąd  okoliczni restauratorzy pozyskują np. mięso żubra, który jest pod ścisłą ochroną? Jelenie, sarny, dziki, łosie, zające oglądaliśmy z tym większym zainteresowaniem, że za chwilę mieliśmy je grilować, marynować, piec, wędzić a żubra nawet przerobić na pierogi.

Tak więc targały nami sprzeczne uczucia, bo z jednej strony czuliśmy  się jak najbardziej ekologami, chroniliśmy te prześliczne zwierzątka, dokarmialiśmy ale instynkt zawodowy już nam kazał dzielić ich tusze na elementy gastronomiczne. W naszym fachu Muzeum Przyrodnicze nabiera całkiem nowego kontekstu.

Po tak dramatycznych przeżyciach  udaliśmy się w gościnne progi Hotelu "Białowieski", gdzie obejrzeliśmy wszystko "od kuchni", poznaliśmy specyfikę organizacji usług gastronomicznych w hotelu, które mogliśmy ocenić  podczas obiadu. Ocena wypadła bardzo pozytywnie, więc z tym większym entuzjazmem przystąpiliśmy do warsztatów kulinarnych pod kierunkiem szefowej kuchni, przemiłej Pani Krystyny Mikołajun.

Najpierw marynowaliśmy dziczyznę,  następnie gotowaliśmy "Łagrę"  - kresową zupę z dziczyzny, grilowaliśmy mięso z dzika i sarny oraz sporządzaliśmy pierogi z żubra. Pani Krystyna nauczyła nas formowania pierogów w koguciki, rybki, sakiewki (pokaz na filmiku - wkrótce). Mieliśmy też okazję obejrzeć sposób wędzenia na zimno pstrągów.